Як народжуються великі ідеї
27 Лютого, 2020

Аби розпочати свою справу, вам знадобиться хороша проривна ідея. Ось чотири способи, як її знайти і вигадати

Сьогодні одне з найпоширеніших запитань звучить так: де брати великі проривні ідеї? Воно актуальне і для компаній, і для стартапів. Простої відповіді немає, але можна почати з пошуків, удосконалюючи свою методику. Ось кілька способів, як зробити це ефективно.

Почніть з себе. Будь-який бізнесмен, який задумав новий проект, вважає себе клієнтом № 1. Netflix з’явився після того, як в один суботній вечір його засновник Рід Гастінгс захотів взяти напрокат фільм. Не менш відома історія Uber закрутилася, коли двоє молодих людей безуспішно намагалися зловити в Парижі таксі.

Існують десятки, якщо не сотні прикладів, коли ключем до пошуку нових ідей ставав особистий досвід. Тож замисліться на мить: що вас дратує як клієнта, на що ви витрачаєте занадто багато часу і зусиль? У компанії Pixar якось помітили: «Знаєте, але ж ми просто хотіли подивитися із сім’єю класний дитячий фільм, але так і не змогли такий знайти. Тому вирішили зняти власний».

Тож почніть із себе, ви зможете відшукати справжній діамант у власному досвіді.

Що вас дратує як клієнта?

Поговоріть з сотнею клієнтів. Коли вже є ідея, з якою ви хочете працювати, подумайте, яким людям ви зможете допомогти. Для цього поспілкуйтеся з потенційними клієнтами, поцікавтеся: що робить їхнє життя нестерпним? Зробіть це з колегами. Дискутуйте про те, які відповіді отримали, виокреміть одну або дві найбільші проблеми і збудуйте навколо них прибуткову справу.

Хтось скаже: «Ого, відразу з сотнею людей — це ж чимало роботи!» Не питання. Але ось вам одразу відмінний тест на підприємця: якщо немає енергії і натхнення спілкуватися з потенційними клієнтами, чи вистачить вам завзяття й рішучості пройти нелегкий шлях і зробити ще тисячі кроків, аби збудувати бізнес?

Намалюйте мапу точок болю. Перевірте, наскільки добре ви знаєте і розумієте свого клієнта. Перегляньте кожну деталь, через що йому доводиться проходити на своєму досвіді: де затримки, де непотрібні витрати, які розчарування або тривоги він може відчувати?

Класичний приклад: книжковий світ до Amazon. Раніше доводилося витрачати багато часу, щоб піти до книгарні, а там дізнатися, що книги, яку ви хотіли, немає, замовити її, а потім чекати ще кілька днів і так далі. Але з’явився Amazon і спростив цей шлях.

До речі, як і всі великі стартапи, компанія на цьому не зупинилася, продовжуючи шукати нові можливості полегшити життя своїм покупцям. Це таємна зброя — мікроскопічна деталізація всього, через що проходить клієнт.

У Netflix схожа історія. Рід Гастінґс на папері чи подумки (це не має значення) наносив на мапу точок болю кожен крок того, хто захотів взяти фільм напрокат, аби подивитися його вдома. Як і у випадку з Amazon, він постійно запитував себе: що ще можна спростити, як ще покращити? І цей підхід він практикує щодня.

Коли ви знаєте, для кого хочете стати максимально корисними, намалюйте таку карту. Це допоможе прискорити шлях у пошуках великої бізнес-ідеї.

Дозволю собі додати, що це не готовий рецепт, який потрібно виконувати на всі 100%. Поточні поради і рекомендації повинні допомогти розробити власний спосіб пошуку ідей. Американський бізнесмен Томас Джордж Стемберг близько року придивлявся до ритейлу, перш ніж сфокусуватися на ідеї, яка переросла в мережу супермаркетів із продажу офісного обладнання Staples.

Озирніться навколо. І ось ми підійшли до четвертого виміру, здатного допомогти знайти свою ідею для по-справжньому великого бізнесу — це наслідування, проходження. Озирніться навколо, розгляньте інші хороші ініціативи і запитайте себе, яку з них можна розвинути і вдосконалити. Які готові ідеї в Європі, США, Ізраїлі чи Китаї заслуговують відтворення? Адже один із парадоксів сучасного гіперконкурентного світу — те, наскільки мало хорошого наслідування.

Подумайте, хто № 2 після Amazon, SpaceX, Tesla? Конкуренція завжди робить бізнес сильнішим, тільки так ви зможете дати своїм клієнтам більшу цінність.

Наслідування — хороший шлях, але не найефективніший. Якщо придивитися до компаній, які на стартових позиціях використовують запозичені бізнес-моделі, то ви побачите, що нерідко вони докорінно покращують початкову ідею. Погляньмо на Didi Chuxing (китайський аналог Uber). Вони вивчали досвід Uber, а потім запитали себе: як удосконалити цей бізнес-дизайн? Що внаслідок вийшло? Вони розвинули комплексну систему для мегаполісів, що має приватні автомобілі, таксі, корпоративні автомобілі, обмін машинами, громадський транспорт, міжміські автобуси, транспорт по місту, і навіть велосипеди. Uber — це прекрасна ідея, проте Didi зробили її значно кращою!

Всі ці чотири точки — відмінний старт для пошуку нових ідей. Але наприкінці ви маєте розвинути власну методологію (і постійно її вдосконалювати), саме вона стане вашим ефективним інструментом у світі великих ідей.

Джерело: Новое Время

Інші публікації

Журнал НВ поговорив зі Сливоцьким про головну бізнес-проблему останніх тижнів — вплив сумнозвісного коронавірусу на світову економіку. Адріан Сливоцький, американський економіст і фахівець …

nv.ua

Чому компанії – світові лідери мають стільки шанувальників серед споживачів Після 2008 року ринки регулярно “трусить” від економічних негараздів. Багато …

ipress.ua

УКУ як стартап: аналіз та аргументи Адріана Сливоцького

Розв’язування більших проблем дає диспропорційно більші прибутки як покупцеві, так і компанії. Як перетворити малу ідею на велику?

youtube.com