Ера аномалій: Давид перемагає
4 Листопада, 2017

Львівська бізнес-школа УКУ розпочинає унікальний проект. У світлі того, що ми живемо у час «Планети стартапів», але яка географічно найбільше зосереджена у Кремнієвій долині та в окремому регіоні Китаю (Пекін, Шанхай, Гуанджоу), ми не можемо не задумуватися, яке місце України у цьому, і де ми будемо завтра? Провідний бізнес-футуролог світу Адріан Сливоцький завершує роботу над своєю новою книжкою «Давид перемагає: дисципліна неспівмірної боротьби», яка стане частиною серії наших книг, починаючи від «Мистецтво війни» Сунь Цзи, яку переклав Сергій Лесняк, викладач LvBS (в-цтво Старого Лева, 2015 р.). А наступною стане книга з робочою назвою «Планета стартапів».

Власне книга «Давид перемагає» є свого роду покроковою інструкцією для тих команд, які хочуть, щоб їхні компанії з’явилися на бізнес-карті світу. Тому проект LvBS полягає в тому, щоб дати можливість всім зацікавленим читати цю книжку частинами, виконувати вправи та ставати більш конкурентними. Причому ми прагнемо зробити цей проект інтерактивним, своїми роздумами можна буде ділитися та активно обговорювати між собою. Тексти надаємо мовою оригіналу, оскільки Адріан Сливоцький сам пише книгу українською. На www.lvbs.com.ua ви можете знайти окремий розділ, присвячений книжці та її обговоренню. Спеціально для читачів SBR публікуємо перший уривок цієї книги, який, сподіваємось, вас зацікавить і ви слідкуватимете за наступними її частинами.

Ера аномалій

Наш час, час дезорієнтації, час збаламучення і неясності. Наш діловий світ сповнений диспропорцією, не прямолінійністю, несподіванками і загадковими явищами. Дуже малі команди творять велетенські суми вартості та перемагають масштабних противників у різних галузях. Бачимо на очах радикальні та швидкі зміни в лідерстві. Бувші «непоборні» такі, як Волмарт, Тойота, Самсунг, поступаються маленьким молодим конкурентам.

Зверніть увагу на цю серію чисел та галузі.

92% – частка доходу світової галузі смартфонів завойована компанією Apple.

2,2 мільйони партнерів Amazon: перепродавці та веб-сайти, що посилають читачів до Amazon.

38 і 56,000 ­– число працівників, щоб створити бізнес ринковою вартістю один мільярд доларів (Facebook на противагу Air France).

4 і 11 – кількість років щоб створити ракету (Space X на противагу Ariane).

$6 і $12 тис. – кошти для реклами автомобіля (Tesla на противагу BMW).

доларів запасів на 500 млрд доларів обороту (Alibaba).

10X – ціль SpaceX щодо зменшення витрат на одну ракету.

Хмара, Еко, Дрон – ділянки, в яких наразі виграє Amazon, а не традиційні лідери / Голіяфи.

Авто, аеро, енергія – галузі, в яких саме Ілон Маск має найбільший розгін, а не велетні / Голіяфи.

4 – скільки років було потрібно щоб AirBnB, Uber почали діяти глобально.

Ціль компанії SpaceX – знизити витрати на ракету вдесятеро. Китайські виробники смартфонів працюють над тим, щоб знизити кошт телефона вдесятеро. Стартап з сотнею працівників створює ринкову вартість в один мільярд доларів.

Що діється в цьому дивовижному світі

Без сумніву, діловий світ став більш жорсткий, більш шпильчастий, більш непропорційний. Відношення між вкладенням і результатом змінюється, і змінюється гостро, незвично, радикально. Мікроскопічні команди перемагають масштабні, обдаровані ресурсами компанії.

Деякі команди перетворюють долар на два. Інші команди перетворюють долар на двадцять. Як це можливо? Чи хтось відмінив закони логіки, пропорційності, порядку? Огляньтесь. Огляньтесь і напишіть найбільші економічні/ділові аномаліїї, що вам впадають в око.

__________________

__________________

__________________

__________________

Станьте шукачами аномалій. Будьте мисливцем, полюйте за ними. Збирайте їх, як скарби, поділіться з друзями, обговоріть і старайтеся зрозуміти, пояснити: чому? як?

І старайтеся пристосувати ваші знахідки до поліпшення, до пришвидшення вашого власного бізнесу.

Існує в ринку дуже широкий діапазон продуктивності таланту. Де наша команда на цьому діапазоні? Де хочемо бути завтра? Чи ми готові думати і працювати по-іншому, щоби дійти до цієї завтрашньої мети? Колись можна було покластися на звичні закони фізики та економіки. Більше ні.

Малі команди

Таб. Розквіт стартапів

ПокупецьКого купилиЦіна USDКількість працівників в купленій компаніїСьогоднішні користувачі
2007GoogleYoutube1,65 млрд651,5 млрд
2012FacebookInstagram1 млрд130,7 млрд
2014FacebookWhatsApp19 млрд551.0 млрд

Очевидно, що багато «малих команд» на ринку – це свого роду ілюзії, це ілюзорні бізнеси, що Лу Герстнер («людина, що врятувала ІВМ», – ред.) називав «світлячки перед вітром». Ці три вище згадані – не такі. Вони твердо існують, і вони сьогодні мають багато більше користувачів, аніж їх було в час їхньої купівлі. Чи вони предтечі тих, хто виграє в наступному десятилітті?

Стартап планета – це найбільша в світі лабораторія в формі мережі:

  • із інновацій бізнес-моделі;
  • неспівмірної боротьби;
  • прискореної економічної еволюції.

Чому не скористатися з неї? Водночас ґрунтовно міняється лідерство великих галузей. Хто провадитиме завтра?

Наприклад, такі компанії себе запитують: «Чому витрачати час на мале питання, чому його не витратити на велике?!»

Вони себе запитують: «Чому чекати на крах? Зазнаймо невдачі якнайскоріше, і зробім це так, щоб ми зрозуміли, що точно потрібно змінити, щоб ми здобули перемогу?»

Вони питають: «Чому чекати? Чому діяти повільно? Чому «втискати» один день праці в простір цілого тижня або місяця, як це робить безліч компаній?»

Вони питають: «Чому витрачати долар, якщо можна знайти спосіб це саме досягнути за 10 центів? Або за 5?»

Далі буде…

Роксоляна Вороновська, керівник напрямку розвитку, Operations Executive у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS)

Джерело: sbr.in.ua

Інші публікації

Чотири країни, досвід яких потрібно досліджувати нашому уряду, та бізнес-моделі, на які варто звернути увагу підприємцям в Україні від Адріана Сливоцького, одного з учасників списку топ-50 бізнес-мислителів світу.

tvoemisto.tv

Адріан Сливоцький, економіст, автор світових бестселерів з менеджменту, – про успіх у бізнесі, бренди “Україна” і “Львів” та перспективи світової …

ucu.edu.ua

Чому компанії – світові лідери мають стільки шанувальників серед споживачів Після 2008 року ринки регулярно “трусить” від економічних негараздів. Багато …

ipress.ua