Вижити і перемогти. Інтерв’ю з Адріаном Сливоцьким, людиною, яка консультує Nike, Hyundai та Samsung
15 Березня, 2020

Журнал НВ поговорив зі Сливоцьким про головну бізнес-проблему останніх тижнів — вплив сумнозвісного коронавірусу на світову економіку.

Адріан Сливоцький, американський економіст і фахівець із менеджменту, який консультує Nike, Hyundai, Samsung та інших світових гігантів, порівнює коронавірус із Чорнобилем, окреслює його вплив на глобальну економіку й дає просту, але слушну пораду з управління українським урядовцям.*

Уцьому веселому чоловікові з американською українською, який жартує в київській кав’ярні з офіціантами, навряд чи вгадаєш людину, яка понад 30 років консультує найбільші компанії світу зі списку Fortune 500. Але ж це Адріан Сливоцький, провідний американський фахівець із бізнесу, котрий навчає тонкощів конкуренції та зростання топ-менеджмент таких лідерів ринку, як Nike, Hyundai, Microsoft, Samsung, IBM і Boeing.

Сам Сливоцький, мешканець Бостона й українець за походженням, входить у перелік 50 найкращих світових бізнес-мислителів рейтингу Forbes. Він приїхав до Києва на запрошення Львівської бізнес-школи УКУ, де вже кілька років обіймає посаду члена Дорадчої ради, і принагідно погодився поспілкуватися з НВ.

Він народився у США в родині, яка походить з Івано-Франківщини, а останні роки дедалі частіше навідується на історичну батьківщину, людським капіталом якої, за його словами, захоплюється не менше, ніж фінансовим капіталом компаній, що консультує. Свою нову книжку Давид перемагає він написав спочатку українською мовою, а вже потім перевидав англійською.

Утім, за кавою з НВ Сливоцький насамперед розмірковує не про тонкощі менеджменту, а про головну бізнес-проблему останніх тижнів — уплив сумнозвісного коронавірусу на світову економіку.

Як розгортатиметься світова криза, пов’язана з коронавірусом, не знає ніхто. Але важливо розуміти, що ця криза постала з етичного провалу. Це мені трішечки нагадує Чорнобиль. Уряд Китаю все знав, але світові не сказав, і наслідки тепер ми маємо в усьому світі. Ми не знаємо, як це розгортатиметься, але це, крім видимих ризиків, відкриває й певні можливості.

Багато хто досі вважає, що Китай незамінний у сенсі постачання своїх товарів і комплектування. Але вже 10 років праця звідти поступово переноситься до В’єтнаму або Бангладешу, ця китайська непоборність, як свого часу непоборність американського гіганта Wallmart [мережа універсальних магазинів у США], вже почала слабнути за нових часів.

Якщо ця криза насправді пошириться, то для України це шанс подумати, про що ми вже повинні були почати думати 10 років тому. Чи може Україна запропонувати свої послуги світові, як це зробив Китай? До речі, про це вже давно подумала Німеччина. Вони конкурують із Китаєм за виробництво останні 20 років, і вони не віддають свої технології, можливо, це якнайкраще підготує їх до зміни обставин.

Джерело: nv.ua

Інші публікації

Бізнес-футуролог Адріан Сливоцький про бізнес-етику в епоху криз

theukrainians.org

Адріан Сливоцький, економіст, автор світових бестселерів з менеджменту, – про успіх у бізнесі, бренди “Україна” і “Львів” та перспективи світової …

ucu.edu.ua