Чотири країни, досвід яких потрібно досліджувати нашому уряду, та бізнес-моделі, на які варто звернути увагу підприємцям в Україні від Адріана Сливоцького, одного з учасників списку топ-50 бізнес-мислителів світу.
Адріан Сливоцький — єдиний виходець з України, який увійшов до списку топ-50 бізнес-мислителів світу і топ-25 бізнес-консультантів. Він консультує компанії зі списку Fortune 500. Досліджуючи причини їхнього успіху, він пропонує підприємцям застосовувати ці підходи у своїх компаніях. Адріан Сливоцький вірить, що Україна стане могутньою державою, коли тут народяться хоча б три глобальні потужні світові бренди, пише Delo.ua.
Ще 14 років тому бренд України у світі асоціювався з поняттями “антисеміти”, “фашисти”, “погромники”, ще Україну упізнавали за Кличком, Шевченком та Чорнобилем.
2014 рік — Україна однозначно асоціювалась зі словом Майдан. Що означає Майдан у розумінні клієнтів? Це революція свободи, демократії. Більшість компаній були б щасливі бачити, що їхній бренд еволюціонував за такий короткий час. Хоча нас досі асоціюють у світі з корупцією та війною. Яким буде бренд України 2020, залежить від того, як добре ми будемо працювати.
Майже трафаретно можна накладати Сінгапур. Урядування у Сінгапурі є, мабуть, чи найкращим у світі. Це набагато менша держава, ніж Україна, але серйозність з якою урядові керівники ставляться до своїх обов”язків, до своїх громадян, — цього може навчитися кожен. Сінгапур як держава є взірцем навіть для багатьох корпорацій щодо раціонального ведення бізнесу.
Варто також вивчити Японію 60-70-х років (тепер там дещо інша ситуація). Саме тоді у Японії, в міністерстві міжнародної торгівлі і індустрії зародився високий стандарт поведінки. Не менш цікавим є Китай. Я не рекомендую застосовувати цей приклад, але його варто знати, що в Китаї були економічні керівники-бюрократи, які 80-90-х роках знайшли рівновагу між авторитарним режимом і підприємливою снагою. Вони створили економічне диво за 30 років. Якби я займався управлінням (governance), зокрема економічним, то я б старався зрозуміти, як вони це зробили.
Читати також: Як змінити світогляд українців: 5 тез від Адріана Сливоцького
Приклади, які слід краще вивчити, — це окремі бізнесові підгрупи. Варто подивитися як працює німецька бізнес-спільнота, особливо ті компанії, які називаються “мідл штат”. Вони не є великими (їхні обороти становлять до 2-х мільярдів євро), але вони є глобальними, високотехнологічними. У цих компаній можна повчитися ставленню до працівників, етичного ведення політики, довготермінової траєкторії планування. Тут думають про прибуток не лише на користь інвесторів, а й на користь працівників.
Не менш цікавою є бізнес-спільнота у Мілані — це середнього масштабу підприємства, що займаються тканинами, вовною, шкірою, дизайном. Таких компаній є сотні, вони знають один одного, співпрацюють і творять унікальну і дуже динамічну економічну одиницю в Італії.
Чи не найкращим прикладом, над яким ми повинні замислитися, є маленький клаптик землі у Каліфорнії під назвою Силіконова долина. Це справжній двигун американської економіки (можливо і світової), якщо підрахувати додану вартість їхнього товару та їхніх програм, а внесок у життя людей від діяльності Силіконової долини — ще у рази більше.
Оці спільноти — у Мілані, Німеччині, Силіконова долина — унікальні тим, як вони притягують талановитих людей з цілого світу, як вони себе взаємно стимулюють і як вони створили іншу структуру понять і очікувань. Тут талановиті люди мають кращі можливості для саморозвитку.